Formulier afsluiten
Formulier opnieuw starten

Aanvraagformulier trouwen op eigen locatie gemeente Eersel

Voortgang
16%

Informatie vooraf

Allereerst van harte gefeliciteerd met je voornemen. Voordat je het formulier éénmalige locatie invult adviseren wij je om de voorwaarden voor het trouwen op locatie te lezen. Je vindt deze voorwaarden hieronder.

Aan het einde van het formulier wordt je gevraagd om een bevestiging van de eigenaar of ingebruikgever van de locatie. Ook vragen we je het ingevulde formulier te printen en te voorzien van je handtekening en de handtekening van de eigenaar of ingebruikgever van de locatie. 

Reglement trouwen op locatie.

Omdat we natuurlijk graag willen dat alles goed verloopt, volgt hieronder nog een aantal punten waarmee u rekening moet houden als u ervoor kiest op een locatie naar keuze te trouwen of een partnerschap te laten registreren.

De volgende zaken zijn hierbij voor u van belang:

  • de voltrekking is een openbare aangelegenheid en het pand moet voor iedereen toegankelijk zijn;
  • vanwege de zorg voor openbare orde en veiligheid bevindt een locatie zich in een gebouw dan wel in de open ruimte behorende bij het gebouw binnen de gemeentegrens van de gemeente Eersel. Er wordt geen medewerking verleend aan locaties die zich bevinden in de lucht of op water. Is de huwelijksvoltrekking gepland in de open lucht dan is er een uitwijkmogelijkheid (bijvoorbeeld in het geval dat de weersomstandigheden niet goed zijn);
  • de beheerder/eigenaar van het betreffende pand dient het verzoek van u mede te ondertekenen;
  • extra kosten die gemaakt worden omdat de locatie gehuurd moet worden zijn voor uw eigen rekening. Deze kosten dient u rechtstreeks aan de verhuurder van het pand te voldoen, zonder  tussenkomst van de gemeente;
  • u bent verantwoordelijk voor de inrichting en aankleding van de locatie; de gemeente is niet verantwoordelijk voor het aan brengen van aanpassingen aan de locatie en het terugbrengen in de oorspronkelijke staat hiervan;
  • de (buitengewoon) ambtenaar van de burgerlijke stand moet zijn/haar werk naar behoren kunnen uitoefenen; de eindverantwoordelijkheid voor het verloop van de ceremonie ligt bij hem/haar. Er moet een ruimte/plaats zijn om de ceremonie te laten plaatsvinden (toespraak, jawoord zeggen en ondertekening van de akte) en er moet een kleed- en pauzeruimte zijn voor de ambtenaar van de burgerlijke stand. In de directe omgeving van de locatie is ook een toilet aanwezig;
  • de gemeente is gevrijwaard van eventuele schadeaanspraken indien de locatie niet, niet tijdig, dan wel niet volledig voor u beschikbaar is en indien ter plaatse aanwezige personen schade oplopen;
  • de gemeente is niet aansprakelijk voor eventuele schade die aan de locatie wordt toegebracht;
  • voorafgaand aan de ceremonie wordt  de locatie getoetst op veiligheid door de gemeente. Afhankelijk van het karakter van het pand en het aantal  personen dat bij de voltrekking aanwezig zal zijn, wordt bepaald of een tijdelijke gebruiksvergunning noodzakelijk is of dat kan worden volstaan met het voldoen aan een aantal minimale eisen zoals de aanwezigheid van vluchtwegen;
  • Indien de voltrekking gevolgd wordt door festiviteiten op dezelfde locatie kan het nodig zijn hiervoor een vergunning/melding aan te vragen:
  • de omwonenden/buren mogen geen overlast hebben van de huwelijksceremonie/partnerschapsregistratie, c.q. festiviteiten die in het kader van de ceremonie georganiseerd worden;
  • het college van Burgemeester en Wethouders behoudt de mogelijkheid om in bijzondere omstandigheden af te wijken van hetgeen in de regeling is bepaald;
  • Het kan nodig zijn om een vergunning aan te vragen, in het kader van de brandbeveiligingsverordening, indien festiviteiten op de aangewezen huwelijkslocatie plaatsvinden.