Overzicht geleverde persoonsgegevens opvragen
Wat is het?
(Overheids)organisaties kunnen gegevens van je opvragen bij de gemeente. Bijvoorbeeld voor:
- pensioenen
- uitkeringen
- huurtoeslag
- belastingen
- rechtszaken
Als je wilt weten welke gegevens de gemeente over je heeft geleverd, kun je hiervan een overzicht opvragen. Dit doe je in de gemeente waar je woont.
Verzoek overzicht van verstrekte gegevens uit de basisregistratie Personen
Wat moet ik meenemen?
- Als je de aanvraag schriftelijk doet: een kopie van uw geldig identiteitsbewijs.
- Als je de aanvraag online doet heb je DigiD nodig. Heb je nog geen DigiD? Vraag dit dan aan via www.digid.nl
Hoe lang duurt het?
Je krijgt binnen vier weken het overzicht.
Meer informatie
Het overzicht gaat maximaal twintig jaar terug in de tijd. Zo lang moet de overheid zogeheten ‘verstrekkingen’ bewaren volgens de Wet Basisregistratie Personen. Deze wet is echter pas ingegaan op 6 januari 2014. Tot die tijd was de wettelijke bewaartermijn één jaar. Het is daarom niet altijd mogelijk om alle informatie van de afgelopen twintig jaar voor je terug te vinden.